Supermysig vecka ♥

Hej alla glada, och alla andra! :)
Igår skrev jag inget, för mamma fyllde år så jag umgicks med henne, vi åt tex middag på en ny thailändsk restaurang.

Och så var jag ju på jobbet (haha det känns jättekonstigt att skriva jobbet, känner mig så stor;)) också och hade mysigt med alla underbara kissemissar i många timmar.
Först så fick jag följa med och lämna min favorit Zita till veterinären för hon skulle steriliseras.
När vi var tillbaka på katthemmet igen så hade de andra i personalen redan städat hos alla katter och fixat med mat och så. Mina uppgifter då blev först att dammsuga hela rummet, och diska tex matskålar.
Alltså även saker som "borde" vara tråkiga att göra blir roligt där. För de uppifter hör ju liksom till, och vi gör allting för katterna, så att dom ska må bra och trivas.

Lite senare så var det personalmöte, så då blev jag helt ensam med katterna i två timmar.
Först var det roligt, jag gick omkring och lekte med dom och gosade och så.
Men allteftersom så övergav alla mig, en del för att gå ut och en del för att sova.
Så då bara satt jag där jättelänge och väntade på att det skulle hända något.
Två timmar senare så var det förmiddagsfika, sen fick jag fram till lunch gosa massor med katterna igen, och busa med en av de obeskrivligt söta kattungarna en lååång stund, för den tröttnade nästan aldrig. Jag tröttnade inte heller, tvärtom så stortrivdes jag!

På eftermiddagen så följde jag med för att hämta Zita igen, och när jag och mamma ätiti lunch så tog jag en lång och skön promenad med Ninjo i vackra kronskogen.
En toppendag från början till slut!


Just idag fanns det inte särskilt mycket alls att göra hos katterna. De finns inte så många kvar, och nästan alla av de som är kvar är tingade och ska snart få nya hem. Det är både jätteroligt och sorgligt. Man blir ju jätteglad för katternas skull, men man saknar ju sina favoriter kan jag förstå.

Hur som helst så fick jag mysa med Zita hela förmiddagen. Hon är verkligen den gosigaste katten någonsin, så fort jag sätter mig så kliver hon upp och lägger sig i mitt knä. Sen klappar jag henne längre tid än jag egentligen orkar och trots att jag får kramp i armen så fortsätter jag. Idag så somnade hon i mitt knä, och med en varm, spinnande katt i knäet så nickade jag själv till en stund.
Jag kommer aldrig glömma stunderna jag får med Zita. 
Hon flyttar på måndag, sen får jag aldrig träffa henne igen :(
Aldrig har jag träffat en så speciell och kärleksfull katt, hon är helt fantastisk på alla sätt! ♥





Någon gång när jag orkar (hade jättesvårt att somna igår kväll så är riktigt trött idag) så ska jag visa bild på några av katterna, särskilt måste jag visa Zita för er :)

Ha det så bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0