Ute på landet

Hej hej! Idag har vi haft ännu en ganska speciell skoldag. Så är det när man går på Real och särskilt linjen naturbruk.
Vi var nämligen ute i Ärla, på en av kommunens största mjölkgårdar. Där fanns det nästan 600 kor, aldrig i mitt liv har jag sett så många kor på en och samma gång!!

Dom är ju bara såå söta och fina. Och så himla stora, nästan lite läskiga.
Men de små kalvarna var det gulligaste jag har sett på länge, dom yngsta var endast 3 dagar gamla och fullständigt bedårande.
Synd nog så separeras kalvarna och mamman redan andra dagen i kalvens liv. Det tycker jag är väldigt tråkigt, och synd om både mamma och barn...

Hur som helst så fick vi mycket intressant information, som kommer hjälpa oss i vårat nya projekt.


Motion har vi också fått, för från busshållsplatsen till gården så var det 2 km, och sen 2 km tillbaka. Jag tyckte om den promenaden, det var kul att gå förbi bondgårdar och titta på hästar och jättefina bordercollie hundar :D


Det är så mysigt ute på landet, jag skulle verkligen vilja bo där. Visst vore det långt till centrum och så, men samtidigt så är det mycket nära till vacker natur, och det är något jag totalt älskar.

"Jag trivs bäst i öppna landskap" ;)



Jag önskar er en fin dag ♥


Kommentarer
Postat av: becca ♥

Vill oxå bo på landet ;)

De e så fint och ah, mysigt! :) ♥♥♥

2011-09-12 @ 18:33:20
URL: http://horseprincess.bloggplatsen.se/
Postat av: Lova

Kossor är bra söta du!

Fast jag gillar sjökossor bättre. De ser ut som korvar, får mig att tänka på bajskorvar och då ler jag för mig själv och sedan skrattar jag rätt ut åt hur barnslig jag är.

Jaja, jag är ju i alla fall glad för stunden då :)

2011-09-12 @ 21:38:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0