Veckans bästa dag

God förmiddag :) Grått väder, idag är det en sån där mysig innedag tror jag så jag stannar gärna här inne och fryser istället för att gå ut och antagligen frysa mycket mer haha!

Just det, jag har ju inte skrivit sen i torsdags. I fredags så hade vi en väldigt speciell skoldag, jag kan inte direkt kalla det skoldag för vi gjorde inget skolarbete.
Först så hade vi tre timmar första hjälpen-utbildning. Det är väldigt bra och viktigt att lära sig alla de där sakerna för vem vet när de kunskaperna kan komma till användning? Men jag måste säga att vi allihopa tyckte att det var rätt så pinsamt också.

Efter den utbildningen så fick vi snabbt gå ner på stan för att äta lunch, (jag uppskattar mycket att vi har matkort ;)) och sen tog vi bussen bort till brandstationen för ett studiebesök.
Även där fick vi lära oss saker som kan vara bra att kunna ifall det skulle börja brinna. Vi fick även släcka eldar själva. Vi fick släcka en brinnande soffa genom att lägga en brandfilt över, det var lite häftigt.
Sen fick vi släcka en eld som steg väldigt högt, med en brandsläckare. Det var läskigt...


Just det, jag träffade båda Lisorna den dagen också. Iza träffade jag när vi båda var på väg till skolan på morgonen, och Lisa N träffade jag när vi åkte samma buss.
Det var kul, händer tyvärr väldigt sällan nu för tiden att jag träffar mina "gamla" vänner, riktigt sällan.


När vi åkt tillbaka från brandstationen så gick jag och hämtade Ninjo. Han var nytrimmad och väldigt sur på sin matte för han ogillar (jag kan inte säga ordet hata, för det är ett för starkt ord, som jag inte alls tycker om att använda) starkt när Anci klipper hans päls. Det kan ha mycket att göra med att hon en gång klippte honom i örat. Hundar kan vara väldigt långsinta..

Hur som helst så ville han att jag skulle trösta honom, så han var ännu mer sällskaplig än vad han brukar vara.
Ville hela tiden klättra upp i min famn, och pussas. Jag har verkligen ingenting emot det, tvärtom så blir jag väldigt lycklig när han är så jättegosig och gullig!
Så det slutade med att han inte fick så mycket till promenad, för jag gick bara och bar omkring på honom ;)
Mysigt kan man minst sagt säga att vi hade, han utan tvekan den bästa vovven jag någonsin träffat!


Allmänt så var hela den dagen supermysig, fredagar är min favoritdag i veckan och dagen som jag alltid längtar efter.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0