Njutningsfullt ♥

Hej :) Idag är det bara grått ute, så jag stannar här inne i värmen. Men jag gick en promenad i morse vid 8, var ute ca 45 minuter.

Så jag är som sagt inne idag, sitter invirad i en filt och läser första boken i min nya serie- Evermore. Jag har bara 6 sidor kvar i hela boken, sedan är det 5 böcker till. Det kommer dröja ett bra tag innan jag är klar med dem, de är till på köpet engelska ;)

Men jag har det så mysigt så.  Förutom att jag (till slut) börjat sakna Ninjo extremt mycket.
Det tog över en vecka!! Jag hoppas att han mår bra.
hemlängtan fick jag heller inte förrän igår, den slog bara plötsligt till, och det ordentligt.

Men i övermorgon kommer jag hem till Eskilstuna igen. Ååå vad jag saknar alla, det borde inte vara möjligt att känna saknad så starkt...



Men, bortsätt från saknad och längtan så är jag lycklig.
Jag har på sistone märkt att jag har lärt mig njuta av livet på ett sätt som jag inte trodde var möjligt.
Det känns egendomligt, men underbart.



Jag hade en bra nyårsafton. Jag och pappa gick på en lång och väldigt härlig skogspromenad. Det var så vackert där, fullt med snö på alla granar och överallt. :)
På kvällen åkte vi och tittade på fyrverkerier, först de finska kl 11 (12 finsk tid) och en timme senare på det svenska. Fyrverkerierna här i Haparanda var faktiskt de finaste och häftigaste jag har sett i mitt liv, jag blev väldigt fascinerad!

Annars, förutom att det är vackert, så uppskattar jag inte nyårsraketerna särskilt mycket.
Jag önskar att de kunde vara ljudlösa. För jag tycker så hemskt synd om alla stackars djur som plågas varje nyårsafton. Som Zambo och Ninjo som ligger bakom soffan och bara darrar hela kvällen. :(


Igår så gick pappa och jag också en långpromenad i skogen. På kvällen så gick vi på bio, vi såg "The Stig-Helmer Story.
Den var såå bra. Varje liten del av den var jättebra. Exakt både min och pappas humor. Plus att vi sett alla andra Stig-Helmer filmer och tyckt om dem så då ville vi se den här också. Plus att vi inte gått på bio tillsammans mer än en gång, och då var jag så liten att ingen av oss minns det.
Haha, innan filmen började så stod det "För alla barnsliga män och förstående kvinnor" Passande haha!




Må gott kära vänner ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0